L’arte de Caffe.

Igår övade jag och Carmen på att göra fina mönster i kaffet på jobbet. Det var grymt kul men man blir lite tokig på det också eftersom att man står och skummar obscena mängder med mjölk för att skapa ett litet hjärta/löv eller i värsta fall "en Picasso" som Carmen så tjusigt kallar det. Det är egentligen bara ett annat namn för en abstrakt bild eller figur, med andra ord, kladd. Man blir dock lite överraskad över hur fort man lär sig vissa saker. När man väl har lyckats en gång så är det som om en spärr släpper och man förstår hur man ska göra.

Dansösens och koreografen Martha Graham sa att: “Practice means to perform, over and over again in the face of all obstacles, (….)”. Mer sant kan det inte vara, öva tills du spyr, get over it, sen övar du lite till. Ett misslyckande är också ett resultat som man ska ta med i sin beräkning.

Nu när ja snart ska sluta på Espresso House så får man ju passa på att ha lite roligt vid kaffemaskinen. Det är faktiskt inte så många dagar kvar nu. Det kommer att kännas konstigt att inte jobba med tjejerna...jag kommer att sakna dom jättemycket men jag får väll skylla mig själv för att jag sökte nytt jobb.

I vilket fall som helst så kommer jag antagligen komma in och snylta och för att stå och störa dem medans de arbetar. It's just what I do best.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar