Subculture, Coffee-style!

Men asså hela den här kaffekulturen som har kommit nu, är den inte bra egentligen? Jag menar det finns en massa jobb till helt ointresserade 80-talister (som jag själv) och istället för att sitta hemma med sin laptop så går folk till caféer med trådlös internet uppkoppling och chattar med en stor vanilla Latte i handen istället. Jag gillar det, man kommer i alla fall ur huset/lägenheten/källaren en stund, stimulerar den svenska ekonomin och kanske får i sig lite frisk luft. Inte helt fel.

Fast helt ärligt, jag tycker att det är jättemysigt att smita in på ett café själv eller i sällskap med någon och dricka en kopp kaffe. Speciellt om det är ett gott kaffe, då kan ja njuta av smaken hur länge som helst. Jag brukar gå till The & Kaffehuset på Fersens väg där Claes serverar olika sorters Estate kaffen och en hejdlös mängd the.


Annars är Café Nesta på gågatan i TV 4 huset ett fantastiskt ställe också, plus att man kan alltid få öva på sin italienska med il Maestro Roberto Dell’ Aquila som är "överbarista" och platschef där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar