C-vitamin boost.


Fy fan! Idag vaknade jag klockan fem av mitt eget hostande. Äh! Va ja hatar att vara förkyld. Vi män är så jäkla ynkliga när vi är förkylda också. Fast jag tror att jag har en förklaring till det, eftersom att förkylningen sätter sig i musklerna i kroppen och vi män har mer muskelmassa så borde en förkylning vara värre för oss. Eller är det bara som jag hoppas?

Nä, nu har jag tagit tre gånger den rekommenderade dagliga dosen av C-vitamin plus att jag har druckit två jättelika koppar med te. Vi får väll hoppas att det släpper annars blir det en jobbig helg på arbetet. Jag tror att jag ska fortsätta knapra C-vitamin resten av dagen, det är bara så jäkla trist när man glömmer att det är brustabletter och stoppar dom i munnen.

Idag känner jag för att sticka in till stan och dricka kaffe på ett café efter det andra. Kanske man ska skaffa sig en riktig koffeinkick idag…? Det är aldrig fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar