Creative Cooking.

Middag skall ju tillagas. Det är viktigt att äta lagad mat har jag alltid fått höra men jag tycker att det är viktigt att laga mat hur trist det än är och hur trött man än känner sig. Sen är det extra mysigt om man gör det tillsammans.

Tyvärr så glömde jag ju köpa en intressant krydda till köttet. Shit tänkte jag först, va ska jag göra nu?


Så jag tog en liten chansning, jag hade ett riktigt trevligt kaffe som jag testade att gnida köttet med. Inte för mycket men ändå så att det fick lite yta. sen lät jag det ligga lite och innan jag lade dem på grilljärnet skakade jag av lite av bönorna.

Det var riktigt gott men jag får nog komma på ett bra sätt att krydda med kaffe utan att man får bönor i munnen sen när man äter biffen.

1 kommentar:

  1. Och det blev ju lyckad. Hur gott som helst!
    Mat med dig är ju bara kärlek!
    <3

    SvaraRadera