Pressed Suits and Polite Smiles.

Idag gick jag och röstade. Jag tycker att det är himla svårt att veta vad man ska rösta på. Det är lite som att köpa en bil. Man måste lyssna på en person som får en fet provision om han säljer den här bilen till dig. Då ska han lägga fram både det bra och dåliga, vilket tror du att han koncentrerar sig på?

Alla politikerna har snygga pressade kostymer och snälla inbjudande leenden. Man undrar lite vem man ska lyssna på, och lite på för den delen. Det är lite "djävulens advokat" över det hela tycker jag.

Al Pacino & Keanu Reeves

"The Devils Advocate"

1 kommentar:

  1. Dagens humör fick bestämma min röst, sen skulle man ju välja namn och allt, issch, det fick blir någon med tilltalande namn eller i mitt fall med roligt efternamn!
    Är det såhär majoritetet väljer är vårt samhälle kört, men som tur är finns det bara en av mig!
    Nej, nu är jag uttråkad! 2 kommentarer på en dag får räcka! Sluta skriva i din blogg! Jag blir så sugen på att debattera! ;)

    SvaraRadera