Late at Night in a Kitchen.

Att sitta vid datorn i köket är en riktig höjdare. Nu sitter jag här, dricker mocha kaffe, kalasar på croisanter och surfar runt på nätet bara för att fördriva lite tid. Jag har just planerat veckan jag har framför mig och tyvärr så ser det inte ljust ut...jag har för mycket att göra och alldeles för lite tid att göra det på. Men varför ska jag ha det bättre än någon annan?


Jag har räknat ut att jag nästan betaler 6000 kr i skatt varje månad. Eller så har jag räknat jättefel....man blir ju helt tokig. Sen pratade jag med Resurs Bank om att ta ett litet lån till körskolan som man sen betalar tillbaka typ 150kr i månaden. Ha! då sa dom att jag är för ung och att jag inte har tillräckligt hög inkomst för att få lov att ta detta lånet.

What?! Jag fattar inte alls, så bara för att jag är 20 så kan jag inte betala 150kr i månaden i 6 månader? Det är ju löjligt....

Varför är alla så koncentrarade på ålder? Om man som ung går på resturang så blir man sämre bemött eller på Systembolaget tittar alla snett på en. Det är konstigt...kan människor inte ge en en chans att visa vem man är innan de bestämmer sig för vem man är baserat på ens ålder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar